??????

!!!!!!!!!

Kul med julledigt?

Ja här har man gått runt sedan man började det nya jobbet och myst och sett fram emot hur skönt det ska bli att verkligen vara ledig under jul och nyår. Inom ICA och all annan handel så vet ni väl alla att jul verkligen inte betyder lugn och ro. Men nu äntligen kan jag lämna allt det bakom mig. Äntligen så jobbar jag med ett vanligt kontorsjobb med normala arbetstider och jag har ledigt när man ska vara ledig.

Men hur är det nu? Jo, jag tänkte lite mer på det under veckan, och insåg att den enda förloraren på detta är ju jag. Varför? Jo, för jag jobbar ju för sunkiga Academic Work och har inte fast månadslön. Jag har bara timlön, och det betyder ju att jag förlorar jättemycket pengar på att vara julledig. Vilken skit. Johanna jobbar mycket under mellandagarna. Hur kul kommer det att vara att gå hemma ensam och dra fötterna efter sig, när Johanna jobbar - och dessutom veta att man samtidigt förlorar någon hundring för var timme som går? Plötsligt känns inte den långa härliga julledigheten lika suktande. Jag som suttit och gottat mig när jag sett hur förmånligt alla röddagarna är placerade för att ge maximalt antal klämdagar o.dyl. i år. Jag får nog tänka om.

*Suck* Vi vet ju alla vad det innebär. Det blir väl ännu ett år av julstress på ICA. Inte vad jag tänkt mig. Fast om jag fortsätter att suga på det och vänja mig vid tanken, så kanske det börjar kännas ok. För av erfarenhet så vet jag att det är nått visst med julhandeln på ICA. Det finns något mysigt och juligt med det med - men just nu känns det myset riktigt riktigt långt borta. Jag hade ju liksom räknat bort det. Jag ska ta mig en funderare. Men troligtvis så kommer jag nog att se det som rätt ok att jobba några mellandagar eftersom jag ändå annars måste vara hemma utan Johanna.

0 kommentarer: