??????

!!!!!!!!!

Allt om allt

Börjar med att titta när jag bloggade sist. Februari. Ja då är det dax igen.

Jag har lite nyheter. Livet ligger nog på plus-sidan för tillfället. Det är inte mycket som är direkt dåligt.

För det första, så är matplatsen och den så kallade ångest-hörnan här hemma äntligen klar. Ångesthörnan var längst in i köket kan man säga. Där har vi under ca ett år haft ett skrivbord som stått och dammat. På skrivbordet har högar av skräp och annat junk samlats. Hörnan blev helt enkelt en del av hemmet som man fick ångest av att titta på. Det var inte kul att ha hem gäster. Nu har jag slängt ut skrivbordet. Jag har renoverat, dvs tapetserat och målat, och köpt nya skåp. Skåpen ska främst användas som bokhyllor, varav böckerna ska inte synas. Pocketböcker ser inte så himla fina ut, så vi tyckte just att de lika gärna kunde gömmas bakom skåpdörrar. Huvudsaken är att vi kunde spara och förvara böckerna någonstans. Vi fick även en ypperlig plats att förvara vår chilli-serie på. Här nedan ser ni en bild. Det är faktiskt så att jag dregglar varje gång jag ser verket. Jag är riktigt nöjd. Min kompis gav det just en 9/10 i betyg. 10a fick jag inte av mest symboliska skäl. Man delar helt enkelt inte ut 10or hur som helst.



I förrgår köpte vi ett nytt objektiv! Underbart! Det var relativt billigt också. Det var inte billigt för en vanlig icke-fotograf... men för de insatta, som vet att bra objektiv ofta kostar 12000 kr och uppåt, var det prisvärt. Det var ett Tamron 70-200/2,8 för dryga 6000 kr.

Idag fick jag från ingenstans världens överraskning. Jag satt och mådde riktigt hängigt på jobbet och snorade och snörvlade och ville åka hem tidigt. Då ringer de från ett konsultbolag och sa att de hade hört att jag var en duktig kille som kanske ville ha ny tjänst. WOW!! Jag visste direkt vem som var mullvaden! Åsa! Vilken underbar människa! Det är en annan konsult på Atlas Copco som tipsat sin chef om mig. Helt otroligt, jag hade ju inte ens slängt ut någon krok. Jag hade bara småklagat lite på min tjänst hos Academic Work, vid något enstaka tillfälle då hon frågat hur mitt bolag är. Jag har ju inte ens grämt mig, utan mest bara konstaterat att jag vill ha något nytt, men finner mig i situationen om inget erbjuds. På tisdag ska jag på intervju - vi håller tummarna tills dess. Borde bjuda Åsa på bulle.

Ehh... vad är det mer nu då? Ja jo, de flesta av er vet, eller i alla fall borde veta att vi ska få en bebis i vinter. Denna tanke är alltid en liten sol i tillvaron. Varje kväll klappar jag johanna på magen och pratar med "bebis" som han/hon heter (Not. obest. form på "bebis").

JO, just det. Jag kommer snart att sälja Mattesidan till Mattecentrum, och dessutom börja jobba lite extra för dem. Jag har fått väldigt god kontakt med entrepenören Johan som står bakom och driver Mattecentrum. Vi kommer väldigt bra överens och vi ska satsa på och driva på digital undervisning tillsammans, fast genom hans förening och hans webbsida. Jag räknar med fortsatt gott arbete med honom. Vi vet inte var vi kommer hamna. Men det finns egentligen inga hinder för Mattecentrum mer än tiden för att bli riktigt framgångsrikt. Ska bli jätteroligt!

Det är alltid kul med lite extra pengar som ramlar in. Nyss kom skatten, och om man sedan plussar på det jag får för Mattesidan, samt lite försäkringspengar jag fått tillbaka för den sålda Audin, så kan man le lite extra även de regniga dagarna. Hoppas förresten att det blir soligt till midsommar! Då ska vi till Arboga.

På lördag ska Jörgen och Kaisa-Ruths flicka döpa sig. Det ser vi fram emot. Våra vänner, familjen Bergmark ska sova över hos oss från fredag till lördag. Då äter vi väl frukost tillsammans på lördag. Mysigt. Sen åker vi tillsammans till Norrtälje och dopet.

Johanna sover, och kl är nu 22.45, så jag ska börja tänka på att runda av och sova.

0 kommentarer: